onsdag 16 november 2016

PUL-skal: Totsbots Stretchy Wrap

Totsbots tillverkar till stor del sina blöjor i en fabrik i Glasgow. Stretchy Wrap är ett mjuk och smidig skal från TotsBots med kardborreknäppning. Används tillsammans med en formsydd tygblöja eller en vikblöja.(Det finns inga flikar i skalet som kan hålla en prefold på plats).
Utsidan är mjuk PUL och på insidan täcks pulen av ett mjukt polyestertyg, så man slipper det laminerade tyget mot huden. Öko-Tex certifierad.
Knappar i fram justerar storleken på höjden. Finns i två storlekar:

Strl 1: 2,7-8 kg

Strl 2:4-16 kg









Positivt:
+Fina mönster
+Mjuk, silkeslen utsida
+Mjukt tyg på insidan så man slipper PUL direkt mot huden
+Torkar fort


Negativt:
-Svår att få tät
-Små i storleken
-Svag i knapparna

Mitt utlåtande:
En besvikelse i mina ögon. Jag såg fram emot dessa för de är så fina och jag gillar Totsbots mjuka följsamma PUL. Då jag hellre körde inlägg o PUL-skal än AIO tänkte jag att jag ändå kunde få de fina mönstren från Totsbots, utan att köra AIO. Men dessa skal har ju inga flikar för inlägg, så passar bäst till formsydd eller vikis, men ingen av våra formsydda går in under skalet! Alla sticker ut högt upp vid låret. (Jag har nästan lyckats få plats med totsbots egna formsydda, bamboozle, men bara nästan..) Jag har försökt på alla knappinställningar, men det går bara inte. Jag letade länge efter Totsbots andra skal, med flikar, Peenut. Men de fanns inte i Sverige och man får inte köpa Totsbots från andra länder och skicka hit då vi har en Svensk återförsäljare. Letade verkligen länge utan framgång, tills jag fick tag i en genom Tyskland iaf. Men, Totsbots peenut var nog inte heller vad jag sökte tyvärr (mer om det i annat inlägg) men nu går de i alla fall att få tag på i Sverige (Pyrus). Och jag föredrar Peenut framför dessa.
De är mjuka och fina, men då jag inte får dem att passa över någon blöja gav jag upp dem, de må vara hur fina som helst, men de ska ju gå att använda.. Men jag har hört andra som är nöjda med dessa, men jag fattar inte hur de lyckats få dem täta, men det kanske har med barnets kroppsform att göra. De var i alla fall inget för oss.


Inköpsställen:
www.babyrino.se
www.pyrus.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar