onsdag 21 december 2016

Formsydda: Blümchen

Österrikiska Blümchens formsydda blöjor är storleksanpassade, finns i 5 storlekar (se nedan) och är tillverkad helt i ekologisk bomull. De olika storlekarna har olika färger på sömmarna, vilket gör att man lätt känner igen vilken storlek det är. De knäpps med knappar i midjan.
Ett fastsytt inlägg sk. "tunga" sitter fast i blöjans främre del, vilket gör att man kan vika inlägget dubbelt i fram om man vill det. Man kan även boosta genom att lägga fler inlägg under eller över "tungan". 
(För nattbruk har jag boostat  med thirsties eller geffen inlägg)
Blöjan har inget torrskikt, men för nattbruk har jag använt lösa silkesinlägg överst. De har inte heller något spärrskikt utan behöver PUL-skal eller Ullbyxor/skal över.

Nyfödd: 2-4,5 kg - Ljusblå
S: 4-7 kg - Grön
M: 6-10 kg - Röd
L: 9-14 kg - Blå
XL: 12-17 kg  Gul

Denna med röda sömmar är storlek Medium





Positivt:
+Nätt
+Bra uppsugning
+Mjuk
+Bra pris

Negativt:
-Lite korta tabbar, knapparna sitter tätt, svårare att ställa in tycker jag

Mitt utlåtande:
Jag gillar dessa. Bra pris och bra uppsugning. De kan bli lite stela efter tvätt men gnuggas mjuka igen.
De overlockade kanterna kan bli lite stela, jag gillar inte sånna kanter, men gillar ändå denna blöja. Jag har använt den som den är dagtid, med ullbyxa över. Men även på natten, men då boostad med ett extra hampainlägg. Jag har hört att många upplever dem som små i storleken, medan andra säger att de är stora och lite bylsiga. Vi har en Medium till min 14mån på 9kg och den börjar se lite liten ut snart. Men sitter fortfarande bra och ser väldigt nätt ut. Jag stör mig lite på att knapparna sitter så tätt, man kan inte ställa in storlek runt midjan lika bra då tycker jag, men den sitter ändå bra. En väldigt bra formsydd tycker jag.

Inköpsställen:
www.pyrus.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar