onsdag 28 mars 2018

Formsydda: Responsible mother Bambu velour

Formsydd innerblöja med pocketfunktion. Tillverkad av mjuk bambuvelour (70% bambu, 28% ekologisk bomull och 2% polyester) Handgjorda i Litauen.
Behöver skal över (PUL eller Ull).
Tvättas i 40-60 grader, enstaka 95 graders tvättar går även bra. Tål torktumling.

Storlekar:
S-M: 4-7kg 
M-L: 7-12kg



Positivt:
+Mjuka
+Ficka för inlägg

Negativt:
-Knappar mot magen, som stoppar inlägg från att komma ända fram
-Ingen märkning med vare sig storlek eller material

Mitt utlåtande:
Dessa är så mjuka och sköna. Och det är bra att ha pocketfunktion så man kan välja vilka inlägg man lägger i. men det stör mig att det inte är nån märkning alls på dem. Dels om man har flera olika blöjor kan det vara svårt att komma ihåg vilka som är vilka och sen om man ska sälja vidare så blir det lite svårare.
Och sen att knapparna går rakt igenom och är mot magen tycker jag inte känns helt bra, men barnet klagade aldrig. Men knapparna stoppar ju inläggen från att komma ända fram och det tycker jag inte om. Men de läckte aldrig och de satt bra, men jag ville få fram inläggen lite längre fram, har man framåt-kissande barn så är kanske dessa inte helt bra, men man kan ju sätta dem lite högre i magen så inlägget når fram ändå.
De blev ingen favorit, men de satt rätt bra och jag använde dem gärna. Så helt ok. Gillar dem nog mest för att jag gillar materialet och de är så mjuka.
M/L ska passa upp till 12kg, men jag tror de skulle funka för 2,5åringen nu med på 13kg (men nu är hon blöjfri) så skulle säga att de är lite större i storleken kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar