måndag 27 juni 2016

Formsydda: Totsbots bamboozle stretch

Totsbots bamboozle stretch strl 2 är i princip one size 4-16kg  (Finns en strl 1 för nyfödda-8kg och strl 3 för 16kg+ med) De består av 80% bambu 20% polyester och en absorberande kärna av 100% polyester (mikrofiber)
Den första jag köpte var begagnad, enfärgad. Nu säljs bara vita eller randiga (nu även med droppmönster)
Denna orangea är nog lite äldre. Kardborren ser grå och trist ut, men funkar bra ännu. (Totsbots brukar ha bra, hållbara kardborrar tycker jag)
Den har ett inlägg som knäpps fast i fram, går att vika dubbelt om man vill ha mer uppsugning i fram. Och går att knäppa loss och köra utan om man vill det. Torkar snabbare efter tvätt när inlägget är löst.



Gammal till vänster, nyare till höger



Positivt:
+Bra uppsugning
+Inlägg att knäppa fast
+Mjuk

Negativt:
-Lite bylsig och stel efter mycket tvätt (som de flesta formsydda) annars inget att anmärka på med denna

Mitt utlåtande:
Jag föredrar nog denna framför Lilla lammets, känns som bättre passform för oss och bättre uppsugningsförmåga.
Rak, ganska bred och stel i grenen. Jag brukar inte gilla blöjor med bred gren, smal passar mitt barn bättre, men denna funkar rätt bra.
Först var jag inte helt imponerad, men det var för min gamla begagnade var lite väl tvättpåverkad och stel. Sen råkade jag komma över en helt ny och den var riktigt mjuk och perfekt. De blev snabbt mina favoriter och idag är det helt klart en av de bästa vi har.
Jag störde mig på knappar mot huden, eller att de kan vara mot huden då de ligger i översta lagret, men jag har aldrig sett märken av dem, så de spelar nog ingen roll.
Jag har använt dessa till natten ibland men då boostar jag med ett hampainlägg med. Dagtid används den som den är med ullbyxor över. 

Inköpsställen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar