måndag 9 augusti 2021

Ullbyxor: Minimundus dra-på-byxor

Minimundus dra-på-byxor är tillverkade av tre lager ekologisk ulltrikå. 100% obehandlad, ofärgad merinoull. Används över uppsugande blöja så som vikblöjor eller formsydda. Kan även användas som potträningsbyxor utan blöja under och absorberar en liten mängd kiss så barnet hinner till pottan.

Storlek:
S(0-8 mån)
M(6-20 mån)
L(18- mån)

Material: 100% ekologisk merinoull certifierad av kbT/GOTS/IVN, 1-1 ribb, obehandlad.






Positivt:

+Mjuk
+Lätt att dra på

 Negativt:

-

Mitt utlåtande:
Dessa hann vi inte testa. De var för stora och barnet hann bli blöjfri innan de passade riktigt. Så jag kan inte riktigt recensera denna rättvist.
Jag tyckte de såg väldigt höga ut i midjan, kan ju vara bra vintertid, som lite extra underställ. De kanske går att vika ner om man vill, eller så är det jättebra passform ändå, jag har ju som sgat inte riktigt sett dem på ett barn. Men de verkade bra i tjocklek och kändes som en bra byxa som jag önskar att vi hunnit testa i mindre storlekar. De känns som en bra blöjbyxa ur miljösynpunkt, ofärgad och GOTS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar