fredag 23 juli 2021

Ull: Woollybottoms organic interlock

Woollybottoms interlock soakers är gjorda av 95% organisk merinoull och 5% lycra (vilket ger stretch)
De är färgade för hand med giftfri färg och vinäger. Handtvätt är att föredra men de går att tvätta i maskinen på ullprogram. Plantorkas. Deras interlock-byxa är ganska nätt och passar bättre under kläder än deras hybrid-variant. De är stickade väldigt tätt och ger ett tjockt tyg som håller tätt bra trots att det bara är ett lager.


Finns i 4 storlekar
Extra Small: 3-6,8 kg
Small: 4,5-9 kg
Medium: 6,8-13,6 kg
Large: 11,3-16 kg





Positivt:
+Tätstickad
+Nätt
+Fin färg

Negativt:
-Lite hård resår i midja/lår (Kan ha varit bara min som krympt och blivit så?!)

Mitt utlåtande:
Jag tänkte först inte skriva något om dessa då jag aldrig hann testa dem, de var för små när jag köpte dem. Köpte en medium, begagnat, men den var trång på min 15mån 9,5kg tjej. Den gick på över en formsydd, men hon klagade då den satt åt så väldigt i både midja och lår (och då har hon ändå rätt smala lår). Så jag vet ju inte mycket om dem, utom att ha klämt och känt på dem, men aldrig använt dem på ett barn. De kändes täta, då de är så tätstickade och resåren känns stretchig, jag tyckte de verkar vara en bra byxa och önskar att den passat. Jag vet inte heller om denna var krympt och därför inte passade eller om dessa är små i storleken.
Om någon annan använt dessa får ni gärna lämna en kommentar vad ni tyckte om dem.

Inköpsställen:
http://woollybottoms.com/item_3719/Organic-Interlock-Soaker.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar