torsdag 21 maj 2020

Formsydda: Alvehamn bambu natt

Alvehamn Bambu natt är en formsydd blöja med två lager bambufleece mot huden, och ett lager bambufrotté ytterst. I bak finns en ficka för att lätt kunna rymma fler inlägg vid behov.Alvehamn rekommenderar sin egen prefold bambu natt för natten (det blir en rätt tjock blöja, men klarar MYCKET kiss).
Sidoknäppt i one size (6-17kg). Storleken justeras med knappar på framsidan. Kräver skal.
Material:
Ytterst: Bambufrotté (90% Bambuviskos 10% Polyester)
Innerst: Bambufleece (70% Bambuviskos 30% Ekologisk bomull)
Öko-Tex Standard 100




Positivt:
+ Bra uppsugning
+ Bra med ficka för extra inlägg

Negativt:
-Små i storleken

Mitt utlåtande:
Jag funderar på om modellen har gjorts om något? De nya ser större och tunnare ut?? Kanske bara är jag som ser i syne? (meddela mig gärna, om ni vet om det är skillnad på nyare o äldre modeller)
Jag gillade denna men tyckte den var i snävaste laget, lite liten för att vara one size och för natten. Vill gärna få plats med extra inlägg på natten och då blir denna tajt, så vi använde den dagtid, utan extra inlägg. Då höll den ändå länge. Men till mindre barn/bebisar så går de ju att packa mer och ger en bra nattblöja. Jag tyckte bambufleecen blev lite hård efter många tvättar, den är så fluffig och mjuk först. Men man får gnugga mjuk. Möjligt att bambufleece känns lite torrare än andra sorters tyger, men det är inte som att ha ett torrskikt mot huden. Men som jag sagt tidigare, mitt barn stördes aldrig av blött. Kul med ett svenskt märke och en bra blöja, om än mindre än jag tänkt.

Inköpsställen:
www.lillaeko.se
www.babyrino.se
www.lillamoln.se
www.alvehamn.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar