tisdag 2 oktober 2018

Formsydd: Monkey Snuggles

Monkey Snuggles är ett Amerikanskt märke. Det har varit väldigt svårt att hitta information om dessa blöjor, kan vara att de inte tillverkas längre, eller att de är sydda av så kallade WHAM (Mammor som jobbar hemifrån)
 När jag köpte den (begagnat) sa säljaren att det var bambu mot huden. Känns som bambuvelour. Och vävd bomull på utsidan.
Jag fick två inlägg med. Kände mig fundersam sen om det långa vita verkligen hörde till då det ser annorlunda ut än resten.
En prefold medföljde, med väldigt bra uppsugning. med båda inläggen i funkade dessa hela natten.
Jag fattar det som att den är one size, men känns ganska liten. Funkade inte riktigt upp till 2 år här. Men kan knäppas ner och bli väldigt liten.
Jag tror att dessa är så kallade hybrider. Som har ett lager polyesterfleece insytt för att stå emot väta längre.

 Nerknäppt för bebis

 Man viker alltså ner framsidan, för att knäppa ner den.










Positivt:
+Bra uppsugning

Negativt:
-Lite klurigt med inlägg o knäppning
-Ingen info om material

Mitt utlåtande:
Dessa har bra uppsugning och funkade bra på natten, tyvärr blev de små snabbt efter jag köpt dem. Annars var det en väldigt bra nattblöja. Jag gillar när det står material på lappen, tyvärr var det väldigt svårt att hitta nån info om dessa, men vi gillade dem i alla fall.


Inköpsställen:
Vet ej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar