torsdag 16 maj 2019

Formsydd: Petit Lulu natt

Formsydd nattblöja från Petit Lulu, som passar från 7-16 kg.
Blöjan har två inlägg, ett långt som knäpps fast med knappar och ett kortare som ligger löst och ett löst torrskikt av mikrofleece (100% polyester).
Finns i två varianter, velour och bambufrotté. Finns med antingen knappar eller kardborre.


Material velourblöjorna
Utsida: 80% bomull, 20% polyester.
Insida: 60% bambuviskos, 40% ekologisk bomull.
Inlägg: Yttre tyglager: 80% bomull, 20% polyester. inre tyglager: 60% bambuviskos, 40% ekologisk bomull.

Material Frottéblöjorna
Inner och ytterskikt: 60% bambuviskos, 40% ekologisk bomull

Mellanskikt: 80% bomull, 20% polyester
inlägg: två lager i 60% bambuviskos och 40% ekologisk bomull, samt ett mittenlager i 80% bomull och 20% polyester.



Nattblöja till vänster och dagblöja till höger




dagblöja och nattblöja

Långt inlägg som viks, kortare tjockare inlägg och torrskikt.
Positivt:
+Mjuk
+Fina
+Bra uppsugning

Negativt:
-Lite tjockt, svårt att få tätt runt låren
-Vassa kanter

Mitt utlåtande:
Jag trodde dessa var One size, men nu ser jag ju att det står från 7kg. Och ja, de skulle bli för stora på en nyfödd! Dessa blev aldrig nån favorit, användes knappt och såldes vidare. Jag gillade dagvarianten, men inte dessa nattblöjor. Egentligen är väl skillnaden bara att natt kommer med ett extra inlägg och den var väl lite större. Jag tycker att de overlockade kanterna blir vassare och jobbigare om blöjan dessutom är stor och välpackad. De glipade i låren här, men läckte inte, men kändes inte riktigt som den var bekväm, fast barnet sa aldrig nått, men jag tyckte det fanns bättre alternativ.

Inköpsställen:
www.lillamoln.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar