torsdag 26 december 2019

Tygbindor: Ai2: Imsevimse

 Imse vimse tygbindor Ai2
Allt-i-två-bindor. Där man kan byta den uppsugande delen (bomullsflanell) och återanvända "skalet" (PUL-delen med knapp)
"inläggen"/prefold är tillverkad av 100% ekologisk bomull, tillverkas i Europa.
Köps i paket om:
Minibinda/Trosskydd 1st
Normalbindor 6st
Ytterfickor/skal normalbinda 2st
Nattbinda 1st
Ytterficka/skal nattbinda 1st
Förvaringspåse

Hela paketet

Dag- och nattbinda ("skalen")

 Dagbinda med inlägg, vikt på tre.



Positivt:
+Man kan justera uppsugningen och lägga i hur mycket/lite man vill
+Man kan använda tyger man har hemma som inlägg
+Eko

Negativt:
-Fel passform för mig
-Flanell kan bli stelt efter mycket tvätt

Mitt utlåtande:
Jag är inte alls så förtjust i flanell i bindor, tycker det känns stelt. Och jag vill ha längre dagbindor med rundare former. Om man inte blöder mängder så är det bra med allt-i-två-systemet, men mina värsta dagar funkade inte dessa, det blir blött i skalet och rinner över, jag gillar helt klart allt-i-ett-bindor bättre. Jag hade stora förhoppningar på dessa, men det passade inte alls mig.

Jag hoppas återkomma med fler recensioner med tygbindor, nu när vi inte har tygblöjor längre, men fler tygblöjerecensioner kommer också, när jag har tid =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar