torsdag 21 maj 2020

Formsydd: SwaddleBees organic cotton velour fitted diaper

SwaddleBees, numera Blueberry, går ej att köpa nya nu, men jag fick tag i begagnade som jag gillade.
Mot huden är det mjuk ekologisk bomullsvelour. Miljövänligt färgade i 6 olika färger (varav en naturell) med ofärgat tyg mot barnets hud. Flera lager bomull och hampa. Bara naturmaterial, kräver skal.
Finns i 3 olika storlekar:
Small: ca 3,6-6,3 kg
Medium: ca 5,4-11,3 kg
Large: ca 10-18 kg


Fastsydda inlägg, lösa på ena sidan för smidigare torkning efter tvätt.

Inläggen kan vikas vid behov.





Positivt:
+Bra uppsugning
+Sidoknäppt

Negativt:
-Går ej att köpa mer
-Lite stel

Mitt utlåtande:
Jag gissade på hampablandning (hade rätt =) ), de är rätt stela (men rätt gamla med..) men har en mjukare yta mot huden. Velour är väldigt mjukt i blöjor och mitt favoritmaterial mot huden, främst bambuvelour, men även bomullsvelour. Gnuggar man dessa mjuka är de en bra blöja, jag gillar ju sidoknäppt och formsydda, så det känns trist att de slutat sälja en sån bra modell. På vår hade resåren gett med sig men den funkade väldigt bra ändå, men då hade vi bara kissblöjor, annars hade jag nog bytt resår på den, men jag tycker det är en fördel med formsydda, att de kan funka utan bra resår, för man har ändå skal över. Dessa är ganska nätta (Blueberry är bra på nätta blöjor) men har ändå en bra uppsugning, men för natten hade jag absolut behövt lägga i extra inlägg, men dagtid funkade de bra. Fastsydda inlägg förlänger torktiden, men man slipper risker att nån del kommer bort i tvätten. Helt ok blöja, jag hade gärna haft fler av dessa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar