torsdag 21 maj 2020

Formsydd: Twinkie tush Fusion



Twinkie tush är ett kvinnoägt familjeföretag startat av en WAHM (Work at home mum). Alla blöjor är handsydda i USA.
Min var med Bambuinlägg och booster med bambuvelour mot huden, finns även med bomullsvelour mot huden.
Det är en så kallad formsydd hybrid, med ett dolt lager polyesterfleece för att hålla vätska bättre och inte bli lika blöt utanpå, passar perfekt till natten tycker jag, eller dagtid utan skal (men vill man vara helt säker är skal att föredra, den är inte riktigt vattentät men håller längre än vanliga formsydda). Är även ett lager polyesterfleece under boostern, vilket kan göra att den håller sig rätt torr på utsidan.

Little Tush FUSION är för ca 4 till 12kg.
FUSION ca 6 till 16kg.



Ett långt inlägg som viks och en kortare booster. Framkanten kan vikas ner för mindre barn.



Positiv:
+ Väldigt bra uppsugning!!
+ Mjuk

Negativt:
-Stor
-Svårare att få tag på

Mitt utlåtande:
Väldigt snygg, väldigt mjuk och väldigt stor. Dessa använde vi till natten när barnet närmade sig 2 år, perfekt då, men den var rätt stor även då. Nu är ju dessa från 6kg, men det känns lite väl stora då, fast man kan ju ha mindre inlägg i då och vika ner kanten. Men dessa skulle jag rekommendera för lite större än 6kg, men de funkar säkert då med, bara jag som kände så kanske =) De håller vätska bra och har väldigt bra uppsugning och jag gillar att man kan variera hur många inlägg man vill ha i. Jag har köpt begagnat och vet inte riktigt hur man får tag på nya, beställs förmodligen från USA vilket jag alltid tyckt varit krångligt, så jag föredrar att beställa från Sverige, men får man tag i begagnade så rekommenderar jag dessa speciellt till natten.

Inköpsställe:
http://www.twinkietush.com/shop/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar