tisdag 2 oktober 2018

Formsydd hybrid: Made by Anastasia


Formsydd hybrid made by Anastasia
Formsydd med bambuvelour på insidan och ett inlägg som knäpps fast. Skålformat inlägg med bambuvelour mot huden och uppsugning i 100% bomull och PUL på baksidan av inlägget, som knäpps fast i bak och i fram.
Finns i flera storlekar och de vi testat var Medium.
Storlek Medium (ca 6-11 kg) Men räckte lite längre för oss.


Storlek M

Inlägg som knäpps fast, med PUL på baksidan


 

Positivt:
+Bra uppsugning
+Sys upp i Sverige

Negativt:
-Lite vasst på kanten av inlägget

Mitt utlåtande:
Jag tyckte inläggets kanter kändes lite hårda/vassa. Overlockade kanter är ju inte min favorit. Men jag gillade skålformen. Och tanken på att kunna tvätta bara inlägget och att få ha den fina blöjan utan skal. Men ofta kissade mitt barn lite för mycket så även blöjan blev blöt, så vi hade ullskal över. Men kändes ju lite extra säkert i och med att inlägget har PUL på baksidan. Räckte längre än storleksanvisningarna för oss (vilket jag bara såg som positivt).

Inköpsställen:
Facebookgruppen: Tygblöjor by A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar