tisdag 2 oktober 2018

Pocket: Blueberry econappi

Blueberry Econappi är en one size pocket med tillhörande inlägg. Ska passa hela blöjperioden ca 3,6-15,8 kg. Pocket-modell.
Ett mindre inlägg med 4 lager tyg och ett längre med 6 lager. Inläggen består av 70% bambuviskos 30% eko bomull
Insidan av själva blöjan består av 90% organisk/ekologisk bomull och 10% polyester, mjuk bomullsvelour mot huden. Med PUL på utsidan.







Positivt:
+Rejäl uppsugning, en blöja att lita på för en storkissare
+Mjuk

Negativt:
-Stor

Mitt utlåtande:
Jag provade dessa till natten, de har verkligen bra uppsugning och är så mjuk mot huden. Men blir ju stor. Men det blir ju nattblöjor ofta. Vi gick över helt till formsydd med ull då jag föredrar Ull. Men detta var den bästa icke-ull-natt-blöjan jag testat. Tyvärr säljs de inte i Sverige. Man kanske kan höra med Lillemoln om de kan ta in då de är Blueberry återförsäljare, men jag vet inte hur vanlig denna blöjan är, om de säljs ännu. Jag köpte den från Tyskland på die besten stoffwindeln, men de verkar inte sälja dessa längre.

Inköpsställen:
www.blueberrydiapers.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar