fredag 23 juli 2021

Formsydd: Blueberry

Tidigare tillverkade Blueberry även formsydda blöjor som påminner om simplex side snap i passformen. Tyvärr verkar de slutat med dessa.
Storleken regleras med knappar på höjden och i midjan.

Yttertyg: 100% Bomull
Insida: 70% Bambu viscose 30% eko bomull







Positivt:
+ Bra passform, smal i grenen
+ Bra uppsugning

Negativt:
-Tillverkas inte längre

Mitt utlåtande:
Dessa hade jag garanterat köpt fler av om de tillverkats när vi hade blöjbarn. Jag fick bara tag på äldre begagnade. Resåren hade gett upp ganska mycket på dessa tyvärr, men funkade ändå väldigt bra när jag fick dem. Jag tycker inte resåren måste vara jättebra på just formsydda då man ändå har något skal över. Speciellt inte om man inte har amningsbajs längre. Men annars hade jag kanske bytt resår på dem. Själva blöjan tyckte jag var väldigt bra med uppsugningen, passform och materialet. Sen var det så fina mönster med =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar