söndag 19 januari 2020

Disana knytblöja

Disanas knytblöjor kommer i en storlek, som ska passa alla. Från nyfödd och uppåt. De är stretchiga och kan därför få en bra passform. Långa band som kan korsas i ryggen för att knytas i fram. För bättre uppsugning kan man lägga in ett inlägg, köps separat.
Disana är ett familjeägt företag som producerar ekologiska kläder (och blöjor) i södra Tyskland. Företaget är GOTS-certifikerat.
Knytblöjorna består av 100% ekologisk bomull.
Behöver skal, PUL-skal eller ullskal (tex. Disanas ullbyxor).
Video hur du sätter på vikblöjan: https://www.youtube.com/watch?v=gG66ugT68ek





Positivt:
+Torkar snabbt
+Stretchig

Negativt:
-Otymplig på nått vis
-Snörena kan krångla i tvätten (knyt ihop dem för att undvika trassel)

Mitt utlåtande:
Har inte så mycket att säga, denna provades så kort, jag tyckte formsydd var så mycket enklare, så gav aldrig dessa en riktig chans tror jag. De kan vikas ner för mindre barn, men kändes lite stor och otymplig, men kanterna måste rullas i benen för att inte läcka ut tyckte jag. Men jag gillar materialet och att de torkar fort, men jag tar hellre en vikblöja än en knytblöja. Men jag gillar att dessa är stretchiga och formas bättre runt kroppen än en vanlig vikblöja. Jag saknade stretchen i vikblöjorna. Men jag kom helt enkelt aldrig in i dessa.

Inköpsställen:
www.lillaeko.se
www.ylletochrutan.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar