måndag 6 januari 2020

Ull: Muksut ullskal

Muksut Skalblöja tillverkas i Finland av 100% finsk merinoull. Knäpps i sidorna med knappar. Finns i 3 storlekar:

NB - 2-5 kg
S/M - 5-10 kg
M/L - 10-15 kg












Positivt:
+Mjukt
+Tillverkas i Finland


Negativt:
-Overlockade kanter

Mitt utlåtande:
Väldigt mjukt, och praktiskt för inlägg. Men detta blev aldrig nån favorit, jag tyckte formsydda var bäst och då passade ullbyxor bäst över tyckte jag. Så detta var ganska sällan vi använde. Och jag gillade ju aldrig overlockade kanter, inte heller på dessa, men de är iaf mjukare än en formsydd overlockad kant. Jag fastnade aldrig för ullskal, tyckte ullbyxor var bättre, men jag fick en känsla av att jag hade gillat de bättre på mindre barn, jag hann bara testa efter att barnet fyllt 1 år och då var ullbyxor smidigare tyckte jag, som kan sättas på lätt stående. Har inte så mycket att säga om dessa tyvärr.

Inköpsställen:
www.lillaeko.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar