måndag 6 januari 2020

Pocket: Mannamaa

Finska Mannamaa med ett vikbart inlägg. Jag gillar verkligen inlägget, så smidigt att knäppa ihop med färgkoordinerade knappar, så man lätt vet vilka man ska knäppa ihop. Det suger dessutom bra, men torkar relativt fort då det viks ut. Får en bra passform då det är format, men ändå får mest uppsugning i mitten. Smart helt enkelt.
Blöjan ska finnas med både kardborre och knappar. och Insidan är antingen coolmax eller tencel (cellulosafiber) Jag trodde de var bambu, men är väldigt osäker nu och de verkar lagt ner sin försäljning, så svårt att kolla upp nu i efterhand. En är iaf nått naturmaterial och en med coolmax (polyester).
Finns i 4 storlekar (S,M, petite och L) Vi hade en M.

S: 4-7 kg
M: 6-12 kg
Petit: 9-13 kg (Samma bredd som M, men högre, passar smalare barn)
L: 10-17 kg





Positivt:
+Smidigt och smart inlägg som torkar fort
+Naturmaterial

Negativt:
-Svår att få tag på

Mitt utlåtande:
Jag gillade dessa pockets, men allra mest inlägget/prefolden. Jag tyckte om sidoknäppta blöjor och denna var väldigt välsydd och bra. Det var även kul med pockets med naturmaterial mot huden, vilket jag tyckte var ovanligare än de med fuskmocka. Tyvärr svår att få tag på, då de var ett småskaligt företag som sydde upp dessa och kanske slutat nu?! Hittar ingen återförsäljare nu.

Inköpsställen:
? Troligtvis bara begagnat nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar