tisdag 22 januari 2019

AI2: Best bottom

Best Bottom allt-i -två är smidigt när man vill hålla nere tvättmängden. Skalet kan ofta användas igen medan inlägget byts. Inlägget håller sig på plats då det knäpps fast både i bak och fram i skalet.
Skalet är i one size-modell och knäpps upp och ner på höjden och stängs via knappar i midjan. Ska passa från 4-18kg. Dubbla benresårer. Tillverkas i USA.

Inläggen finns i 3 olika storlekar:
S: upp till 6,3 kg (ca 28 cm)
M: 5 -10 kg (ca 31 cm)
L: 7-16 kg (ca 35x15 cm)

och i två olika material;  bambuviskos eller hampa/ekologisk bomull. Inläggen köps separat.
Bambuinlägg: 6 lager 100% bambuviskos
Hampa/bomullsinlägg: 5 lager 55% hampa, 45 % ekologisk bomull

Jag hade två skal, ena med två lager PUL, mönstrad PUL ytterst. Andra med PUL på insidan och bomull på utsidan.

Knapp bak och fram

Inlägg

Positivt:
+Lite tvätt

Negativt:
-Lite stelt och inlägg kan knöla lite trots knapp

Mitt utlåtande:
Jag gillade dessa rätt bra. Tyckte det var smidigt med inläggen som inte tar så mycket plats i tex skötväskan. Men samtidigt föredrog jag ändå annat och kunde använda skalen med tex alvehamn prefold. Bambuinläggen är mjuka, men kan därför bli lite knöliga, men håller sig bra på plats med knapparna. De i hampa var istället lite stela, speciellt efter tvätt, man fick gnugga dem en del för att få mjuka. den ruggade ytan på hampa/bomullsfleece känns kanske lite torrare mot huden än slät trikå tex. Jag tror jag föredrog hampainläggen pga uppsugningen, även om jag vanligtvis föredrar bambu. Men jag testade aldrig bambu i L, så de kanske sög bättre än de i M. Jag trodde passformen skulle vara lite sämre med bara en knapprad i midjan, men jag tyckte dessa satt väldigt bra. och jag gillar verkligen dubbla benresårer! En av de bättre ai2.

Inköpsställen:
https://lillalammet.se
https://www.tygbolaget.se
https://www.bestbottomdiapers.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar