tisdag 22 januari 2019

Inlägg: Geffen baby super absorber

Geffen babys inlägg är väldigt populära och finns (vad jag vet) i två varianter med olika hampablandningar. (Quick och super absorber).
Super absorber är gjort av ekologisk bomulls/hampafleece, fem lager tyg. Passar bra till natten då det behövs hög uppsugningsförmåga, men även bra på dagen. Bomullsfleecen funkar lite som ett torrskikt.
Finns i tre storlekar, Newborn, original och plus. Newborn funkar till nyfödd både som inlägg i pocketblöjor och i blöjskal. Sen kan de användas som booster för större barn.
Uppsugningsförmågan ökar efter ett par tvättar. Inläggen krymper en hel del de första tvättarna. Man bör tvätta inlägg i hampa separat de första tvättarna då de släpper naturliga oljor som kan sätta igen tex syntetiska blöjor.

Storlek:
New born: 13 x 23 cm
Original: 14 x 33 cm
Plus: 15 x 43 cm
Ca 10-15 % krympmån

Material:
Hampa 60 %
Ekologisk bomull 40 %


Plus, original och newborn



Positivt:
+Bra uppsugning


Negativt:
- Lite för breda

Mitt utlåtande:
Jag gillade dessa, men tyckte de var lite för breda, lite konstig form. De i new born hade jag som boost även när barnen blev större. Plus tyckte jag var bra att vika, så de fick plats och blev dubbelt i fram. Om de varit lite smalare hade jag verkligen gillat dem. Jag la dem i pockets eller i formsydda. Suger lite långsamt, men aldrig nått problem för oss, men kanske för jag alltid kombinerade med lite snabbsugande med. Håller vätska bra.
Håller mer vätska än quick-varianten, men suger långsammare. Väldigt bra inlägg som jag förmodligen skulle köpa igen om vi fick fler blöjbarn.

Inköpsställen:
www.babyrino.se
www.lillaeko.se
www.tygbolaget.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar