tisdag 22 januari 2019

Ull: Sloomb underwoolies

Sloomb underwoolies är en tunn blöjbyxa i merinoull. Ett amerikanst kvalitetsmärke.
Byxan består av ett lager 100% Oeko-Tex certifierad merinoull (mulesing free), men dubbla lager i våtzonen. En nätt modell som kan funka under "vanliga" kläder. Dagblöja, men kan funka även på natten för barn som inte kissar jättemycket.
För att ullen ska vara vattenavvisande krävs återfettning då och då. (Läggs i lanolin/ullkur, läs mer om detta här: http://www.babyrino.se/guide-till-ullblojbyxor-1/)

Finns i tre storlekar:

Storlek 1: 2-8 kg

Storlek 2: 8-17 kg

Storlek 3: 13+ kg


Sloomb underwoolies strl 2
 





Positivt:
+Tunna
+Mjuka


Negativt:
-Priset
-Lite stora benöppningar
-Ganska hård resår i magen

Mitt utlåtande:
Jag hade höga förväntningar på dessa då de är väldigt lovprisade. Verkar finnas många sloomb-älskare där ute och de flesta verkar tycka bäst om denna modell. men jag blev lite besviken (eller ganska mycket). Midjeresåren är väldigt hård, de håller ju byxorna uppe till skillnad från många andra ullbyxor som resåren i magen förslappas snabbt och bara hasar ner. Men dessa är för hårda. och benöppningarna är stora, de sitter inte alls tätt på mitt barn. Men de läcker inte med bra formsydd under, men ändå. Det som är bra är ju att de är tunna och nätta och kan funka under "vanliga" byxor. Men jag märkte att jag hellre har bara ullbyxor än ull + byxor. Sidorna är ett lager tyg och i grenen är det två. Det tycker jag är bra.
Men jag föredrar Storchenkinders korta byxor, de är ganska tunna med, inte så hård resår och lite billigare.


Inköpsställen:
www.tygbolaget.se
www.babyrino.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar