måndag 18 juli 2016

AIO: Grovia AIO


GroVia AIO är en nätt one size, allt-i-ett blöja. Ska passa hela blöjperioden (4,5-16 kg). (Blir nog lite stor och inte så nätt på en nyfödd.. som allt annat..) Kan knäppas ner på höjden på framsidan. Och knäpps i sidorna (Jag älskar sidoknäppta blöjor) med stretchiga tabbar. (Ger bra passform och kan funka som dra-upp).
Vattentät TPU  (Thermoplastic Polyurethane) på utsidan och ekologisk bomull på insidan. Ett inlägg/tunga är fastsytt i bak och en booster kan knäppas ihop med det fastsydda inlägget.
Full uppsugningsförmåga nås först efter 5-6 tvättar (som med alla blöjor i naturmaterial).


Grovia AIO Poppy


Boostern fastknäppt


Positivt:
+Sidoknäppt
+Ganska nätt
+Fina mönster och enfärgade
+Bra med lös booster, som kan knäppas fast
+Stretchiga tabbar
+Man kan lägga inlägget/tungan mot huden och tabbarna bakom, så sugs kisset upp bättre (än tabbar mot hud och inlägg bakom som det ofta blir med tex sidoknäppta pockets)

Negativt:
-Tjocka hårda ben- och ryggresårer
-Blir rätt hård i tvätt och känns lite knölig på mindre barn

Mitt utlåtande:
Jag stör mig på resåren, den är för hård och knölig. Annars vore ju detta en toppenblöja, typ som Blueberry sss. Jag vill älska den, men den får mest ligga på hyllan. Det är bra passform, men resårerna känns för hårda. Vi har den nerknäppt på minsta storlek och då blir resåren ännu mer klumpig och tjock tycker jag, hoppas det blir bättre när liten blir större.
Helt ok blöja, kanske gillar jag den mer när bebis är större och inte störs lika mycket av resåren, hoppas jag, men jag tycker ändå den är rätt bra nu med, men skulle aldrig köra dem på heltid pga. resåren, men nån gång ibland så gör det ju inget om man har lite hård o knölig resår, bebis verkar inte ogilla dem iaf.
Uppdatering: Jag tycker dessa sitter lite bättre på en 1-åring. Resåren känns lite mer ok då, om än hård.

Inköpsställen:
www.lillaeko.se
www.babyrino.se
www.tygblojan.se
www.tygbolaget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar