tisdag 12 juli 2016

Tips

Det finns många tips och tricks när det kommer till tygblöjor, Maria på Lille moln har listat lite saker man ska undvika med tygblöjor, se här: http://www.lillemoln.se/vad-man-inte-kan-gora-med-tygblojor/#comment-2181

Jag har själv alltid gillat att tvätta och det blir ju lite extra tvätt med tygblöjor, men det ser jag bara som en bonus ;) Att hitta rätt tvättmedel har varit lite krångligt, men jag provar mig fram, precis som med vilken blöja som passar. Just nu tvättar vi i flytande Neutral (utan zeoliter som sliter och ingen parfym) Förut hade jag Grumme kulör pulver, utan parfym (där är 5-15% tvål, ska helst vara under 5%, men jag körde extra sköljning efter och det verkade gå ur bra)
Ocean ska vara bra med. Men allt som är parfymfritt, zeolitfritt och har max 5% tvål funkar. Sen ska man undvika sköljmedel, men det gör jag ändå, och torktumlare har vi ej. (vissa blöjor går att tumla på låg värme, var försiktig med PUL bara, men å andra sidan kan tumlare smälta ihop småsmå hål i pulen, så har man fått ett hål kan man prova att tumla)
Det är ju lite att tänka på, men man vänjer sig så snabbt så nu är det så självklara grejer att jag inte ens tänker på det.

Jag jobbar på fler inlägg om olika märken, härnäst blir det nog recension av Retropi, en av många favoriter här hemma.
Ha det gott
Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar